podi és podi

giovedì 4 novembre 2010

Per les valls on es pon el sol - Pep Coll


CAT

Lectura feta arran d'un post del Ricard sobre aquest llibre. Me l'he llegit i he trobat interessant els recorreguts fets, fins i tot arribant a imaginar que algun dia potser em decidiria a seguir les seves passes amb una bona colla que al seu temps em seguís a mi.

Com molts altres llibres, és aquest un dels que jo acabaria molt abans del seu acabament; fins i tot l'acabaria sense ressoldre cap final, més que el propi final de les caminades pirinenques.



Conté aquest llibre moltes expressions poc emprades, algunes correctes, d'altres no diria que incorrectes però sí que no han estat recollides per l'Institut d'Estudis Catalans. En tot cas, expressions que donen caràcter a l'escriptor de cartes a sa mare, que al cel diu que està.

Em quedo, però, amb el lloc on parla de les coses que el cervell nostre ens autoamaga, per tal d'intentar protegir-nos dels nostres propis records. Les coses que el cervell ens autoamagua per tal de no esclatar-nos a la cara, les coses... Les coses que, amagades estant, no fan més que altres coses siguin les que ens esclatin amb una violència que no tocaria...

podi-.


 

1 commento:

  1. Gràcies Podi, per fer esment del meu post al teu blog i per fer el comentari d´un llibre que a mi personalment em va entusiasmar. Comparteixo aquesta sensació que m´ha semblat entendre de que no voldries que el llibre acabés, que el viatge continués unes pàgines més i arribés a un final menys recargolat i menys tràgic. D´una manera normal,vaja.Hagués estat potser més verosímil, però menys, digue-m´ho així, "literari". De totes maneres els viatges, com la vida (que no deixa de ser un viatge) tard o d´hora sempre acaben i a vegades el destí o la sort ens porten a acabar-los d´una manera funesta.
    Per cert, de la mateixa manera que la cursa del sol del Monteixo va sortir d´un relat d´en Pep Coll, no m´estranyaria de que dintre d´un temps es muntés també una ruta seguint les passes d´en Ramon Bofill, el protagonista de la novel·la. Ja visualitzo el nom: "Ruta de les Valls del Capvespre". Amb aquest nom i coneixent les zones per on passaria aquesta ruta, jo no dubtaria gens en apuntar-m´hi. Queda dit :)

    RispondiElimina