podi és podi

venerdì 16 maggio 2014

Taga i Serra Cavallera


CAT-ESP-IT



Al fons el Taga, 2039,8 m, que inicia cap a mi la serra Cavallera. I encara que no correspongui al dia de la foto, 3 de maig de 2009, em ve al cap un dia d'agost de 1990, potser era juliol... L'havien recorreguda tota, la serra Cavallera, del Taga a Camprodon, venint de Ribes. Tres, ell, que volia ser bomber i que anys després ho aconseguí; ella i jo que volíem ser biòlegs.

El temps no era així de blau, amenaçava pluja. Jo no em separava d'ell al temps que ella s'anava distanciant. L'esperàvem però quan ens agafava repreníem la marxa. La pluja aparegué i el pas s'apressà; ella cada cop més lluny i jo descobrint que les tanques electrificades per retenir el bestiar dins uns límits estaven efectivament electrificades.

En arribar a Camprodón vam seure a una cafeteria i vaig prendre alguna cosa que portava nata i un cacaolat calent... Després un autobús de línia ens portaria a Ripoll i un tren ens tornaria a Barcelona.

La serra Cavallera m'impressionà, amb paisatges a esquerra i dreta que sempre estaven més avall que jo, ell va fascinar-me, la seva autosuficiència, l'anar-se a les muntanyes els caps de setmana tot sol,... quan vaig tenir l'accident de bici vaig adreçar les meves activitats a la muntanya, degut en part en aquesta excursió. 

Ell volia ser bomber i ho va aconseguir!
---------------------------
El Taga, una cima clásica que debe subirse alguna vez si se practica el excursionismo. Tiene 2039 metros y las poblaciones más cercanas desde las cuales puede hacerse la ascensión son Ribes de Freser, Pardines u Ogassa.

En mayo de 2009 tan solo había reminiscencias de una nieve que debió cubrirlo todo.
---------------------------
Il monte Taga, 2039,8 metri alto. Una cima classica, si deve fare,... Andarci è troppo semplice, soltanto camminare e salire, si arriva stanco, ma è solo camminare sull'erba. E poi si può percorrere tutta la serra cavallera, una catena di monte parecchi chilometri lunga. In inverno è anche un posto per pratticare con le racchette da neve.

PODI-.

4 commenti:

  1. Subir a un cima así es lo más. Cuando llegas arriba, se ve la maravilla de la naturaleza y lo pequeños que somos. Aquí lo más alto que tenemos es el canchal de la Ceja 2.428. El que se ve al fondo en la entrada del embalse. y ese paseo es la pared de la presa.
    Extremadura es de mucho calor en verano esta es muy buena época.
    En el enlace que te dejo se ve mejor el muro.

    http://asimegustaelmundo.blogspot.com.es/2013/01/en-el-embalserespuesta-vuestra-pregunta.html

    Buen fin de semana.
    Un beso

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Pues la foto del "aliviadero" es muy curiosa, emanando toda esa agua en abanico desde la casa...

      A disfrutar del finde.
      podi-.

      Elimina
  2. deve essere magnifico l'assù.
    buona notte
    Stefano

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Sì; è magnifico, certo.
      Buongiorno.

      podi-.

      Elimina