podi és podi

lunedì 24 settembre 2012

Grosse Cloche - la campana

ESP-IT-CAT


7800 kg. de campana; es la Gran Campana (Grosse Cloche). El edificio era el Ayuntamiento medieval de Burdeos y la campana, muy apreciada por la población, era quitada y vuelta a poner en función de que los reyes de turno estuvieran a bien con la ciudadanía o no. Se encuentra en la C/ de Saint James y es uno de los pasos del camino de Santiago.

Bajo la campana, el reloj astronómico

--------------------------------------------------------------------------

campana e orologio astronomico, Grosse Cloche, Bordeaux

La campana pesa 7800 kg e si trova nell'antico Municipio medioevale della città. La campana avvisava di avvenimenti infausti e era molto pregiata dai cittadini, così che i re, quando si disgustavano coi cittadini toglievano la campana.
Per questo luogo passa il cammino di San Giacomo.
------------------------
La Gran Campana de Bordeaux pesa 7800 kg. Forma part d'una de les portes medievals de la ciutat, era l'antic Ajuntament. La campana avisava de les diverses calamitats que podien caure sobre la ciutat i era molt apreciada per la població, fins el punt que diferents reis la treien i tornaven a posar en funció de les relacions bones o dolentes que hi tinguessin.
Per sota, el C/ de Saint James, punt pel qual passa el camí de Sant Jaume. El rellotge astronòmic té lloc per l'anomenada equació solar.

PODI-.

1 commento:

  1. Questo commento è stato eliminato da un amministratore del blog.

    RispondiElimina