podi és podi

mercoledì 29 gennaio 2014

Torre de Jaume I


ESP-IT-CAT



Es la torre de Jaume I, situada en el moll de Barcelona del puerto, donde se ubica el WTC. Constituye el punto intermedio del trayecto de un teleférico que une la Barceloneta con la montaña de Montjuïc. Se construyó con motivo de la Exposición Universal de 1929 pero problemas de financiación impidieron su inauguración hasta 1931. El recorrido total es de 1292 metros y la torre de Jaume I toma la altura máxima de dicho recorrido: 101 metros.
----------------
Andavo a fare una passeggiata al porto di Barcellona e... "aspetta un attimo; voglio fare una foto!".
La torre de Jaume I si trova a metà strada nel percorso della teleferica che sorvola sul porto. Il percorso ha 1292 metri e la torre è 101 metri alta. Le vedute sulla città sono magnifiche, dicono... (devo salire un giorno). Appartiene all'insieme di costruzioni destinate all'Esposizione Universale dell'anno 1929, ...benché iniziasse a funzionare l'anno 1931.
------------------
La torre de Jaume I forma part del recorregut que un teleféric que sobrevola el port fa entre Montjuïc i la platja de Sant Sebastià, a la Barceloneta. Té 101 metres d'altura, essent aquest el punt més alt de l'esmentat recorregut. Als seus peus està ubicat el WTC. Va ser construïda de cara a l'Exposició Universal de l'any 1929 però no es va poder posar en funcionament fins el 1931 perquè no hi havia prous diners per fer-la a temps.

Camí del Maremàgnum, a fer-hi un tomb, vaig veure la foto i la vaig capturar...
Barcelona, la tercera ciutat més fotografiada segons "panoramio"...

PODI-.

4 commenti:

  1. Bonica nocturna del port i torre... la primera vegada que vaig pujar em va impressionar tant que vaig dir que ja no pujava més.... no ho he complert.

    Abraçades

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Doncs jo no he pujat mai i penso que hauria de fer-ho. És increïble que l'hagi vista durant tota la meva vida tant propera a casa i mai no hagi tingut l'interés de pujar-hi (algun cop m'ha vingut al cap el pensament de pujar-hi però molt vagament). Hauré de posar remei!!

      podi-.

      Elimina
  2. Sí, que és maca...m'agrada el contarst entre l'horitzontalitat del fons amb la verticalitat de la torre i els màstils.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Sí; i de vegades els elements verticals són un risc en les fotos horitzontals...

      podi-.

      Elimina